ایده و خلاقیت

بهترین پیست اسکی تهران کجاست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر به اسکی روی برف علاقه دارید، بهتر است ابتدا بدانید که بهترین پیست اسکی تهران کجاست؟ تا برای روزهای زمستانی خود یک برنامه اسکی سواری عالی و خاص را برنامه ریزی کنید

پیست اسکی مکانی است که می توانید در آن از اسکی کردن روی برف و اسنوبورد لذت ببرید. شما می توانید تجهیزات لازم را اجاره کنید و تمام روز را با امکانات مختلفی که در پیست اسکی وجود دارد، سرگرم شوید. یک پیست اسکی دارای مسیرهای حرفه ای مدیریت شده است که می توانید با اسکی یا اسنوبرد از آن پایین بیایید و یک تجربه متفاوت و لذت بخش داشته باشید. این مسیرها شامل مسیرهایی با شیب ملایم و آسان برای مبتدیان، تا مسیرهای متوسط چالش برانگیز و حتی مسیرهای پیشرفته با شیب های تند و مارپیچ می شوند و می توانید با توجه به مهارتی که در اسکی کردن دارید، یکی از این مسیرها را انتخاب کرده و یک روز هیجان انگیز و متفاوت را برای خود بسازید.

در برخی از پیست ها اسکی، تله کابین و تله سیژ نیز وجود دارد که می توانید با استفاده از آن به ایستگاه های بالاتر بروید و اسکی کردن را از ارتفاع بالاتر تجربه کنید.

با شروع فصل سرما، پیست های اسکی به تدریج فعالیت خود را آغاز می کنند تا علاقمندان به اسکی روی برف بتوانند لحظات خوبی را سپری کنید و یک تجربه عالی از اسکی روی برف داشته باشند.

اگر شما نیز به اسکی روی برف علاقه دارید، بهتر است ابتدا بدانید که بهترین پیست اسکی تهران کجاست؟ تا برای روزهای زمستانی خود یک برنامه اسکی سواری عالی و خاص را برنامه ریزی کنید. به همین منظور در ادامه این بخش از تشریفینو، لیستی از بهترین پیست اسکی های تهران را معرفی کردیم.

 

پیشنهاد مطالعه: مهمترین نکات مراسم عروسی در زمستان و تشریفات آن

 

بهترین پیست اسکی تهران کجاست؟

در ادامه تعدادی از بهترین پیست اسکی تهران را به همراه آدرس دقیق و شماره تماس آماده کردیم تا بتوانید برنامه ریزی برای یک تفریح زمستانی مهیج را راحتتر انجام دهید:

 

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی یکی از بهترین پیست های اسکی در تهران است که در جاده هراز و در فاصله 75 کیلومتری شرق تهران و در منطقه ای به نام آبعلی واقع شده است. پیست اسکی آبعلی یکی از شلوغ ترین پیست ها در تهران است و آن هم به دلیل دسترسی آسان، وجود آب گرم، تله کابین و تله اسکی بشقابی، تله سیژ و تله اسکی چکشی مختلف در این منطقه است. علاوه بر این وجود رستوران های متعدد و یک هتل در این پیست اسکی نیز باعث شده تا محبوبیت بسیار زیادی داشته باشد. شاید جالب باشد که بدانید ارتفاع بالاترین نقطه پیست آبعلی از سطح دریا ۲۶۵۰ متر و پایین ترین نقطه آن ۲۴۰۰ متر است. 

  • آدرس پیست اسکی آبعلی: ۴۵ کیلومتری تهران، جاده هراز
  • شماره تماس پیست اسکی آبعلی: ۰۲۱۷۶۵۳۲۷۴۳

 

پیست اسکی توچال

اگر تمایل دارید اسکی کردن را در یک پیست اسکی کاملا دنج و آرام انجام دهید، پیشنهاد می کنیم به پیست اسکی توچال برویدو پیست اسکی دو چال در میان دودره قرار گرفته و از هر گونه شلوغی به دور است و شاید به همین دلیل است که جز پرطرفدارترین پیست اسکی ها در تهران شناخته شده است. پیست اسکی توچال بعد از تاسیس تله کابین توچال و راه اندازی آن تا قله ۳۹۴۴ متری در ۵ کیلومتری تهران در کوه های شمال تهران افتتاح شد. برای اینکه رسیدن به پیست اسکی توچال  باید به ایستگاه 7 تله کابین توچال بروید.

  • آدرس پیست اسکی توچال: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران
  • شماره تماس پیست اسکی توچال: ۰۲۱۲۴۸۷۵۰۰۰

پیست اسکی تهران

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک در روستایی به همین نام و در 57 کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است. این پیست اسکی، در سال 1337 راه اندازی شد و دارای ۲ تله سیژ، ۳ تله اسکی بشقابی و ۲ تله اسکی چکشی، ۲ هتل و ۴ رستوران است. شاید جالب باشد که بدانید ارتفاع بالاترین نقطه پیست اسکی شمشک از سطح دریا ۳۰۵۰ متر و پایین ترین نقطه آن از سطح دریا ۲۵۵۰ متر است. شما می توانید از اوایل آذر تا اواسط فروردین ماه برای اسکی کردن به پیست اسکی شمشک بروید.

  • آدرس پیست اسکی شمشک: بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان فشم، شمشک
  • شماره تماس پیست اسکی شمشک: ۰۲۱۲۶۵۲۶۹۱۲

 

پیشنهاد مطالعه: جشن میانه زمستان چیست؟ همه چیز درباره سنت جشن میانه زمستان

 

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر تهران، به عنوان پیست بین المللی شناخته شده است که در 60 کیلومتری شمال شرقی تهران و در روستای دربندسر قرار دارد. این پیست اسکی یکی از جدیدترین و مجهزترین پیست اسکی های تهران است که مجهز به دستگاه برف ساز، تله سیژ، تله اسکی بشقابی، تله‌ کابین، تله اسکی چکشی، دستگاه برف کوب، مدرسه اسکی و پیست شبانه بوده و بسیاری از رقابت های لیگ بین المللی اسکی در این پیست اسکی برگزار شده است.

  • آدرس پیست اسکی دربندسر: اتوبان بابایی، به سمت لواسان، بعد از شمشک، دربندسر
  • شماره تماس پیست اسکی دربندسر: ۰۲۱۲۶۵۲۵۱۷۵

پیست اسکی در تهران

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور یکی از قدیمی ترین پیست های اسکی در تهران است که در سال 1357 افتتاح شده و از آنجایی که به شهر کرج بسیار نزدیک است، افراد زیادی ترجیح می دهند تا این پیست را برای اسکی کردن انتخاب کنند. پیست اسکی خور دارای امکاناتی همچون تله اسکی، مدرسه اسکی و کمپ قله است و وجود یک آبشار زیبا در این منطقه باعث شده تا زیبایی و جاذبه گردشگری آن چند برابر شود.

  • آدرس پیست اسکی خور: کیلومتر ۲۲ جاده چالوس، خروجی روستای خزونکلا، روستای خور
  • شماره تماس پیست اسکی خور: ۰۲۶۳۵۳۶۴۲۸۲

 

پیست اسکی دیزین

پیست دیزین را می توان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین پیست های اسکی در تهران و حتی خاورمیانه معرفی کرد. این پیست اسکی در کوه های شمال تهران واقع شده و در فاصله ۱۲۳ کیلومتری از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری از مسیر شمشک قرار دارد. بلندترین نقطه از پیست اسکی دیزین از سطح دریا ۳۶۰۰ متر و پایین ترین نقطه آن ۲۶۵۰ متر است. رعایت نکات فنی مانند شیب، مسیر و طول مسیر در پیست اسکی دیزین، باعث شده تا برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تایید قرار گیرد. شما می توانید از اوایل آذر ماه تا اواسط اردیبهشت ماه برای اسکی کردن به پیست اسکی دیزین بروید و لذت ببرید.

  • آدرس پیست اسکی دیزین: کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین
  • شماره تماس پیست اسکی دیزین: ۰۲۶۳۵۲۱۵۰۴۲

 

اگر اطلاعاتی در رابطه با سایر پیست اسکی های موجود در تهران دارید، حتما در قسمت کامنت بنویسید

برچسب ها:
پیست اسکی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید