ایده و خلاقیت

هرآنچه که باید درباره شکوفه های گیلاس ژاپن بدانیم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش از تشریفینو، اطلاعات بیشتری را در رابطه با شکوفه های گیلاس ژاپن در اختیارتان قرار می دهید تا با هرآنچه که باید درباره شکوفه های گیلاس ژاپن بدانیم آشنا شوید.

شکوفه های گیلاس که در ژاپن با نام ساکورا (sakura) شناخته می شوند، به دلیل زیبایی درخشان، ظریف و گذرا بودن، در سراسر جهان شناخته شده اند. با این حال آنها بیش از درختان ساده زیبا هستند، زیرا ساکورا پیوندهای قوی با تاریخ، فرهنگ و هویت ژاپن دارد. شکوفه های گیلاس، که در اصل برای برداشت محصول سال مورد استفاده قرار می گرفت، تجسم فلسفه وابی سابی و آرمان های شینتو در مورد ناپایداری، امید و تجدید است و اکنون یکی از نمادین ترین نمادهای طبیعی ژاپن تبدیل شده است

ساکورا علاوه بر جادو و رمز و رازی که به همراه دارد، معمولاً فقط برای یک هفته دارای شکوفه کامل است و این لحظه جادویی می تواند بین ماه مارس تا اوایل ماه مه (اواخر اسفند تا اواسط اردیبهشت)، در سراسر جزایر اصلی ژاپن رخ دهد. پس از یک دوره کوتاه شکوفه کامل، گلهای کوچک و ظریف به زیبایی از درختان خود شروع به ریزش می کنند. گفته می شود که شکوفه ها در این مرحله نهایی زیباترین شکوفه ها هستند زیرا گلبرگ های سفید و صورتی به آرامی روی زمین شناور می شوند.

برای بسیاری از ژاپنی ها، شکوفه دادن درختان گیلاس نماد زندگی، گذرا بودن و نجابت انسان است. ژاپنی‌ها عاشق جشن گرفتن و گرامی داشتن شکوفه‌ های گیلاس در طول دوره گلدهی محدود هستند و بسیاری از مردم مهمانی‌ هایی به نام هانامی (hanami) برگزار می‌ کنند.

بنابراین، با توجه به اهمیت فرهنگی ساکورا، رویدادها، جشنواره ها و تورهای تخصصی بی شماری وجود دارد که حول محور شکوفه های گیلاس است و بسیاری افراد در از سراسر جهان تصمیم می گیرند تا در این فصل از سال به ژاپن سفر کنند و از دیدن این همه زیبایی لذت ببرند.

در ادامه این بخش از تشریفینو، اطلاعات بیشتری را در رابطه با شکوفه های گیلاس ژاپن در اختیارتان قرار می دهید تا با هرآنچه که باید درباره شکوفه های گیلاس ژاپن بدانیم آشنا شوید.

 

پیشنهاد مطالعه: برنامه های مفرح در کویر

 

شکوفه های گیلاس ژاپن چیست و چرا انقدر به ان اهمیت داده می شود؟

گل‌ های ظریف و صورتی کم‌ رنگ درخت گیلاس قرن‌ هاست که در ژاپن ستایش دیوانه‌ وار را برانگیخته است. در این فصل از سال، پوششی از شکوفه‌ های گیلاس بخش‌ هایی از کشور را می‌ پوشاند که منظره ای واقعا دیدنی و غیرقابل انکار را ایجاد می کنند و برای ژاپنی‌ ها، فصل ساکورا یا شکوفه های گیلاس، چیزی بیش از زیبایی است. این شکوفه ها نماد زیبایی طبیعت زودگذر زندگی است و به یک باور فرهنگی قوی تبدیل شده است. همچنین نمایانگر آغازهای جدید، بهار و همچنین آغاز سال مالی و تحصیلی جدید در ژاپن هستند.

برای بازدیدکنندگان نیز، فرصتی است که شاهد یک پدیده طبیعی خیره کننده و همچنین تجربه دیوانگی که آن را احاطه کرده است، باشند. فروشگاه‌ ها مملو از محصولات با مضمون شکوفه‌ های گیلاس هستند و همه چیز در هفته‌ ها (و ماه‌ های) منتهی به فصل ساکورا صورتی می‌ شوند.در واقع فصل شکوفه های گیلاس در ژاپن، بهترین زمان برای سفر به این کشور است تا بتوانید لحظات جادویی و فراموش نشدنی را در زیر درختان مملو از شکوفه گیلاس بگذرانید. 

ساکورا

 

ماندگاری شکوفه های گیلاس چقدر است؟

شکوفه های گیلاس فقط حدود یک هفته دوام می آورند و به همین دلیل است که نماد کوتاهی زیبای زندگی هستند. از این رو تلاش های زیادی برای پیش بینی دقیق زمان رشد و شکوفایی آنها انجام شده است. در واقع، ردیابی «جبهه شکوفه‌ های گیلاس»، همزمان با گسترش اولین شکوفه در کشور ژاپن است، که به یک وسواس ملی تبدیل شده است و معمولا اولین پیش‌بینی آن در ماه ژانویه (بهمن ماه) انجام می‌ شود.

 

شکوفه های گیلاس چه زمانی در ژاپن شکوفا می شوند؟

زمان شکوفایی شکوفه های گیلاس در ژاپن، هر سال با توجه به شرایط آب و هوا کمی متفاوت است؛ به طور کلی، هوای گرمتر آنها را تشویق می کند که زودتر برسند. اولین شکوفه‌ ها معمولاً در اوکیناوا (Okinawa)، جزیره‌ ای کوچک در جنوب ژاپن، در ژانویه ظاهر می‌ شوند. سپس به آرامی به سمت شمال گسترش می یابند و در اواخر مارس و اوایل آوریل (فروردین ماه) از جزایر مرکزی (محل کیوتو و توکیو) عبور کردند و در اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) به جزیره شمالی هوکایدو (Hokkaido ) می رسند.

شکوفه های گیلاس ژاپن

 

بهترین مکان برای دیدن شکوفه های گیلاس در ژاپن کجاست؟

 

  • یوشینو (Yoshino)، در جنوب اوزاکا (Osaka)، به عنوان بهترین مکان در ژاپن برای دیدن شکوفه های گیلاس مشهور است، با هزاران درخت گیلاس که فرشی را بر فراز دامنه کوه تشکیل می دهند.

 

  • کیوتو (Kyoto) نیز با فضای سنتی دنیای قدیم خود، مقصد مورد علاقه برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن است. پارک مارویاما (Maruyama Park) یکی دیگر از مکان های نمادین برای تماشای شکوفه های گیلاس است که در انجا درختی (به نام Weeping Cherry of Gion) به ارتفاع بیش از 10 متر با شاخه‌ هایی که به آرامی روی زمین می رسند، وجود دارد که به عنوان فوق ستاره‌ در این مکان شناخته شده است.

 

  • در توکیو نیز، Ueno Park و Shinjuku Gyoen از محبوب‌ ترین مکان‌ هایی هستند که می توانید برای تماشای شکوفه های گیلاس به آنجا بروید که در هر کدام بیش از 1000 درخت گیلاس شکوفه می‌ دهند. 

 

  • علاوه بر این، پیشنهاد می شود از منطقه پنج دریاچه فوجی (Fuji Five Lakes region) هم دیدن کنید تا بهترین عکسها از شکوفه های گیلاس در ژاپن را در انجا ثبت کنید. 

بازدید از شکوفه های گیلاس ژاپن

 

پیشنهاد مطالعه: کوه اسپیناس کجاست؟

 

شکوفه های گیلاس در ژاپن در سال 2024 چه زمانی شکوفا می شوند؟

شکوفه های گیلاس اغلب در ماه مارس در اکثر نقاط ژاپن شروع می شود و حدود دو هفته طول می کشد. دوره شکوفه کامل فقط چند روز طول می کشد، بنابراین مهم است که زمان بازدید خود را به خوبی تعیین کنید.


بر اساس آخرین پیش‌بینی شکوفه‌های گیلاس در سال 2024، انتظار می‌رود شکوفه‌های گیلاس در توکیو از 22 مارس (3 فروردین) شروع به گل‌ دهی کنند که چند روز زودتر از سال گذشته است، در حالی که انتظار می‌ رود شکوفه‌ های کامل در 27 مارس (8 فروردین) آغاز شود.


در ادامه تاریخ گلدهی و شکوفه شکوفه های گیلاس در ژاپن برای سال 2024 بر اساس پیش بینی منتشر شده توسط شرکت هواشناسی ژاپن به روز شده در 28 ژانویه (8 بهمن) آمده است:

 

  • کوچی (Kochi)  - گلدهی در 19 مارس؛ شکوفه کامل در 27 مارس

 

  • فوکوکا (Fukuoka) - گلدهی در 22 مارس؛ شکوفه کامل در 31 مارس

 

  • توکیو (Tokyo) - گل در 22 مارس؛ شکوفه کامل در 29 مارس

 

  • هیروشیما (Hiroshima) - گلدهی در 22 مارس؛ شکوفه کامل در 1 آوریل

 

  • ناگویا (Nagoya) - گلدهی در 20 مارس؛ شکوفه کامل در 30 مارس

 

  • اوزاکا (Osaka) - گلدهی در 25 مارس؛ شکوفه کامل در 1 آوریل

 

  • کیوتو (Kyoto) - گل در 23 مارس؛ شکوفه کامل در 31 مارس

 

  • کانازاوا (Kanazawa) - گلدهی در 31 مارس؛ شکوفه کامل در 6 آوریل

 

  • سندای (Sendai) - گلدهی در 6 آوریل؛ شکوفه کامل در 11 آوریل

 

  • ساپورو (Sapporo) - گلدهی در 1 می. شکوفه کامل در 5 می

 

  • واکایاما (Wakayama) - گلدهی در 22 مارس؛ شکوفه کامل در 31 مارس

 

  • کاگوشیما (Kagoshima) - گلدهی در 27 مارس؛ شکوفه کامل در 7 آوریل

 

  • آئوموری (Aomori) - گلدهی در 19 آوریل؛ شکوفه کامل در 23 آوریل

 

  • ناگانو (Nagano) - گلدهی در 5 آوریل؛ شکوفه کامل در 10 آوریل

 

با نزدیک شدن به فصل شکوفه های گیلاس، شرکت هواشناسی ژاپن به زودی به روز رسانی های بیشتری را منتشر خواهد کرد. بنابراین اگر می خواهید برنامه سفر به ژاپن را تنظیم کنید، لازم است که هواشناسی ژاپن و پیش بینی هایی که برای این منظور را دارد را پیگیری کنید.

تاریخ هایی که در بالا به آن اشاره شد، فقط یک پیش بینی هستند و مانند هر پیش بینی دیگری، 100٪ دقیق نیستند. در گدشته مواقعی بود که شکوفه های گیلاس در پاییز گیج می شدند و زود به زود شکوفا می شدند. بنابراین تحقیق کنید و انتظارات خود را هنگام ایجاد یک برنامه سفر مدیریت کنید.

ساکورا در ژاپن

 

آیا جشنواره شکوفه های گیلاس در سال 2024 برگزار می شود؟

بله! ژاپن مرزهای خود را به طور کامل به روی گردشگران خارجی باز کرده و از سال گذشته فعالیت هایی مانند جشنواره شکوفه های گیلاس نیز مجاز شده است. جشنواره‌های شکوفه‌ های گیلاس یا «هانامی» معمولاً بین اواخر مارس و اواسط آوریل یا حتی اوایل ماه می برگزار می‌ شوند.

فستیوال های شکوفه های گیلاس در ژاپن در حاشیه رودخانه ها، پارک ها، کنار جاده ها، دامنه کوه ها، باغ ها، معابد، زیارتگاه ها، مناطق تجاری و غیره برگزار می شوند و می توانید از همین حالا برای داشتن یک سفر خاطره انگیز و رویایی به ژاپن برنامه ریزی کنید!

شکوفه گیلاس

 

پیشنهاد مطالعه: لیست بهترین زیپ لاین تهران (آدرس و جزئیات)

 

بهترین نقاط برای تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن

اگر به ژاپن سفر می کنید، شکوفه های گیلاس را در همه جا خواهید دید! در ادامه تعدادی از بهترین مکان های تماشای شکوفه های گیلاس در ژاپن را معرفی کردیم:

  • چیدوریگافوچی - Chidorigafuchi (توکیو)
  • پارک رودخانه ناکامگورو - Nakameguro River Park (توکیو)
  • مسیر فیلسوف - Philosopher’s Path (کیوتو)
  • پارک قلعه اوزاکا - Osaka Castle Park (اوزاکا)
  • دریاچه کاواگوچیکو یا فوجی پنج دریاچه - Lake Kawaguchiko or Fuji Five Lakes (یاماناشی)
  • قلعه هیروساکی - Hirosaki Castle (آوموری)
  • قلعه هیمجی - Himeji Castle (هیوگو)
  • میتسویکه کوئن - Mitsuike Koen (کاناگاوا)
  • کوه یوشینویاما - Mount Yoshinoyama (نارا)
  • جاده نیجوکن - Nijukken Road (هوکایدو)

 

به عنوان نکته پایانی، اگر می خواهید بهترین استفاده را از تعطیلات بهاری خود در ژاپن ببرید، سفر خود را به خوبی برنامه ریزی کنید. هرازگاهی پیش‌ بینی شکوفه‌ های گیلاس در سال 2024 را بررسی کنید تا از فعالیت‌ های جوانه‌ زنی و شکوفه‌ دهی درختان گیلاس مطلع شوید و بهترین زمان را برای سفر به ژاپن در نظر بگیرید و از دیدن شکوفه های گیلاس لذت ببرید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سوال خود را بپرسید
سفارش کالا و خدمات مجالس
در حال گرفتن اطلاعات...
در حال گرفتن اطلاعات...
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید